4 RTC-logo 300x117
  •  

    Välkommen till RTC

    Båtuthyrning med service, trygghet och kvalité

    Est. 1968

     

     

     

     

  •  

    HYR EN BÅT I SVERIGE I ÅR!

    Vi har båtar för de flesta smaker & plånböcker

     

     





     

     

Betala till RTC

Klicka här

För att betala med kort.

_____________________

båtuthyrning
Swish nummer är 1235897004
Var noga uppge namn & bokningsnummer

Så här bokar/betalar du

Läs NOGA igenom nedan information INNAN du bokar en lägenhet eller ett hus.

Vi arbetar nu på att få in ett stort utbud av bostäder att hyra.

Du kan enkelt på vår hemsida leta efter en lägenhet eller hus som du önskar hyra. Självklart kan du kontakta oss direkt så hjälper vi dig att hitta just din lägenhet eller hus. På hemsidan får du veta allt om bostaden du önskar hyra, har du frågor utöver detta så är det bara att kontakta oss. När du funnit en bostad bokar du denna genom att kontakta RTC via mail . eller vi telefon 08 571 45900. Du måste dock registrera dig först på vår hemsida: Registrera. Vi kommer fråga dig om vilka ni är som kommer hyra lägenheten eller huset samt hur många ni är.

När vi kontrollerat att allt är ok med lägenheten/ huset som du önskar hyra bekräftar vi din bokning genom ett e-post meddelande. Du får då en bokningsbekräftelse samt information om hur du går vidare.
RTC´s förmedlingsprovision ingår i priset du ser med 20%. Provisionen skall inbetalas inom 3 dagar från det att du erhållit vår bokningsbekräftelse (7 dagar från utlandet). I priset ingår även en adm kostnad på 200 SEK.

När vi erhållit provisionen sänder vi hyreskontraktet samt den kompletta utrustningslistan med husägarens namn, adress och telefonnummer. Nu skall du omedelbart ta kontakt med honom/henne. husägaren har fått ett likalydande kontrakt och väntar på att du skall kontakta honom/henne.
Innan husägaren skriver kontrakt med dig vill även ägaren förvissa sig om vilka ni är som ska bo i huset eller lägenheten. När detta är klart och ni ska skiva under hyresavtalet betalar ni ägaren 30% av det totalbelopp ägarn ska ha, resten av betalningen ska betalas senast 14 dagar innan hyrestidens början. På kontraktet står det klart och tydligt vad som gäller vid en eventuell avbokning.
Först när du kommer till den förhyrda lägenheten/ huset lämnar du depositionsbeloppet.

Betalar du vår förmedlingsprovision med ditt kort direkt på vår hemsida så utgår INGEN extra avgift.

Om du däremot vill betala ägarens pengar genom oss (och vi betalar ägaren) så utgår en administrationskostnad på 300 SEK.

Om ägaren har en hög deposition som du ska deponera kan det ibland vara smidigare att deponera denna summa med ett bank kort! Vi kan erbjuda dig att göra detta hos oss! Dock utgår det en servicekostnad på 300 SEK för detta. RTC äger ingen rätt till att förfoga över denna deposition. OM något skulle uppstå under uthyrningen så har ägaren rätt att omedelbart få denna deposition överförd till sitt konto tills dess att du och ägaren kommit överens om hur/ vem som ska betala för skadan samt hur mycket. Mer om detta finns reglerat i hyreskontraktet du och ägaren skrivit under.

RTC´s förmedlingsprovisionen betalas endast tillbaka till hyresgästen när RTC inte lyckats förmedla någon bostad. Däremot finns din provision kvar hos RTC under 2 år då du har möjlighet att nyttja den om du fått förhinder denna gång.

Bokar du av bostaden innan du har betalat in vår förmedlingsprovision utgår en bokningsavgift på 300 kronor.
(Anledningen till detta är att vi vill du ska vara säker på att du vill hyra en lägenhet/ hus innan du bokar och att i och med din bokning så planerar ägaren "infrastrukturen" till att just din semester ska bli så bra som bägge parter önskar)

Dessa 300 SEK har du tillgodo nästa gång du hyr en bostad genom RTC.

Detta förbinder du dig till att betala i och med att du bokar en lägenhet eller hus genom RTC.
Har du betalat vår förmedlingsprovision och vi har förmedlat en bostad så återbetalas inte detta belopp av RTC. Vi behåller dock denna provision hos oss och du kan fritt nyttja denna igen inom 2 år. Vid en eventuell avbokning av dig så kan du få ersättning via din försäkring mot uppvisandet av ett läkarintyg.

Hur är hyresperioden

Hyrestiden går normalt från söndag kl 16.00 till söndag kl 14.00 men avvikelser kan förekomma. Kontakta oss om du har specifika tider/ dagar du önskar hyra en lägenhet eller hus.

Det hyrda husets eller lägenhetens utrustning

RTC-Båtkontakten ställer krav på bostäderna beskaffenhet. Full köksutrustning etc är en självklarhet. Generellt kan sägas att Du får bostaden med samma utrustning som när ägaren själv nyttjar sitt hus / lägenhet. Personliga tillhörigheter är borttagna. Ägaren känner själv sitt ansvar och av honom/henne får Du också personlig service eller av en represntant som ägaren har introducerat för dig och som befinner sig på plats, där han/hon är med och instruerar dig om bostaden. Du skall dock vara medveten om att hyr du en äldre billigare lägenhet eller hus så får du sänka dina krav något. Den gamla sanningen att "man får inte mer än man betalar för" gäller även lägenheter och hus som man hyr. Med detta sagt vill vi dock påstå att våra ägare är mycket seriösa och bostaden är väl vara värt sitt pris och din plånbok.

Vad kostar det att hyra ett hus eller lägenhet

Generellt kan sägas att ju yngre och mer välutrustad en lägenhet eller hus är, desto dyrare. Vart huset eller lägenheten ligger spelar också en stor roll. Bostäder nära hav/ vatten tenderar att vara dyrare, samma sak med biostäder nära liftsystem och skidbackar. Man kan hitta fina hus lite mer inåt landet, både i Sverige och utomlands som är något billigare men som ändå ger dig en fantastisk semesterupplevelse. Ett hus eller lägenhet duirekt i ett golfområde kan också vara lite dyrare men det kan det vara väl värt om du hyr en bostad för att enkelt kunna spela golf.

Får jag rabatter

Ja, vanligtvis 10% på 2:a veckan och 15% på 3:e veckan. Ska du hyra ett hus eller en lägenhet en långre tid kan vi oftast vara behjälpliga med specialpris.

Sista minuten

RTC kan hjälpa till med detta.  Vårt tips är att du tittar igenom lediga bostäder aktuell vecka, tar ut 2-3 st (ta ID nummer på huset) ring eller maila så kontaktar vi ägaren. Var dock beredd på att boka in på en gång då vi hittat en bostad. D.v.s ha allt klart med de du ska hyra bostaden tillsammans med. Vi prioriterar alltid hyresgäster som är ute i god tid.

Försäkringsvillkor

Ägaren har garanterat RTC att försäkringsbolaget som ägaren har är underättad om att bostaden hyrs ut samt godkänt detta. Detta ingår i hyran. Du måste emellertid deponera ett belopp som säkerhet hos ägaren eller dennes representant då du checkar in i bostaden. När Du lämnar bostaden återbetalar ägaren hela depositionsbeloppet. Kom ihåg att Du är ansvarig för bostaden under hela hyrestiden och att du nyttjar den enligt de regler och villkor som ägaren meddelat dig.

Kontrakt / Hyresavtal

När du väl bokat din lägenhet eller hus och betalat vår förmedlingprovision så kommer du att få en direktkontakt med ägaren. Det är även nu då erhåller ditt hyresavtal som RTC tillhandahåller. Ägaren får ett likadant. I detta hyresavtal specifiseras allt väldigt detaljrikt. Självklart är RTC´s avtal godkända samt genomgångna av auktoriserad jurist.

Om något händer under uthyrningsperioden (VIKTIG INFORMATION):

Speciellt vill vi fästa din uppmärksamhet vid vikten av att inspektera bostaden och alla dess inventarier. Eventuella brister skall påpekas och helst avhjälpas den första dagen. Är inte det möjligt skall de noteras på hyresavtalet. Det är för sent att påpeka eventuella fel när man lämnar tillbaka/ checkar ut och dessutom kan man då bli ersättningsskyldig för skador som någon tidigare hyresgäst är ansvarig för.

Skulle något gå sönder under uthyrningsperioden (som du inte enkelt kan fixa själv) skall du inte ringa någon hantverkare för att åtgärda felet på egen bekostnad för att sedan begära ersättning när ni lämnar bostaden/ checkar ut. (Det gäller även om ni själva orsakat felet). Skulle något inträffa skall du istället kontakta ägaren eller dennes representant och begära instruktion om vad ni skall göra. Se till att du får mycket klara direktiv om detta när du checkar in i bostaden och information om hur du kan nå ägaren/ representant för hjälp om det skulle behövas.

Eventuella krav från dig på ersättning samt kostnader p.g.a. brister hos bostaden kommer inte att godkännas om inte ägaren först fått möjlighet att åtgärda bristerna när de upptäckts. Du skall inte heller räkna med att kunna avräkna eventuella krav från ägarens sida om ersättning för skador som du/ dina hyreskamrater åsamkat bostaden mot brister hos bostaden som du åtgärdat under hyresperioden eller anmäler först vid återkomsten till hemmet.

 

 

 

Bullando Marina

RTC Båtkontakten AB
Säte
Bullandö Marina
139 56 Värmdö

Telefon: +46 (0) 8 571 459 00

Email: .    

Öppettider: Mån - Fre 09 - 17

OBS! Boka personligt möte, vi arbetar remote.

Nyhetsbrev

Vill du få information om specialpriser, destinationer, samt annan trevlig läsning om båtuthyrning?
Registrera dig då för vårt nyhetsbrev!

Ge en verklig e-postadress!

lotta liten

   Lotta Rogner

   VD


ullis

Ulrika Landqvist

Controller

 

 

 

 

   
Vårt kontor ligger på Bullandö Marina utanför Stockholm.

RTC hyr ut båtar runt hela Sveriges kuster, sjöar och kanaler.

RTC hyr även ut båtar i hela världen.

RTC startades 1968.